– Προωθώντας αξίες!
Στο πλαίσιο του μαθητικού προγράμματος ΠΡΟ.ΘΕ.ΣΥ. (Προώθηση Θετικών Συμπεριφορών), το οποίο δουλέψαμε φέτος με την Α’ Γυμνασίου στο σχολείο μας, γνωρίσαμε καλύτερα τις παροιμίες που σχετίζονται με τη φύση, τα ζώα και τα φυτά. Οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου ερχόμενοι σε επαφή με τις μεγάλες αξίες του σεβασμού και της καθαριότητας μίλησαν για παροιμίες και τις ζωγράφισαν με το προσωπικό τους μοναδικό ταλέντο.
Με το σχετικό πρόγραμμα εργάστηκαν οι καθηγητές του σχολείου μας: Γκούτης Γιώργος, Ποζίδου Βανεσσα και Ράγιου Καλλιόπη.
.
.
– Η Τεχνητή Νοημοσύνη συνομιλεί με την Αρχαία Γραμματεία: Μια καινοτόμος διδακτική εμπειρία στο Γυμνάσιο Μυγδονίας
Μπορεί η Αρχαία Ελληνική Γραμματεία να «συνομιλήσει» δημιουργικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη; Στο Γυμνάσιο Μυγδονίας, η απάντηση δόθηκε στην πράξη, μέσα από μία πρωτοποριακή διδακτική δραστηριότητα που υλοποιήθηκε στο μάθημα «Αρχαία Ελληνική Γραμματεία από μετάφραση» και «Νεοελληνική Λογοτεχνία» της Γ’ Γυμνασίου της φιλολόγου κας Μαρίας Δαγγλή.
Η δράση πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου με την ευγενική υποστήριξη των καθηγητών πληροφορικής. Σε μία από τις δύο εφαρμογές του σεναρίου, παραβρέθηκε και η συνάδελφος ειδικής αγωγής κα Θ. Μητσοπούλου, η οποία συμμετείχε ως ετεροπαρατηρήτρια, καταγράφοντας πολύτιμα παιδαγωγικά δεδομένα για την ένταξη των εργαλείων ΤΝ σε μικτές μαθησιακές ομάδες.
Η δομή της δραστηριότητας
Η εκπαιδευτική παρέμβαση υλοποιήθηκε σε δύο τμήματα της Γ’ τάξης και βασίστηκε σε διδακτικό σενάριο που είχε παρουσιαστεί στο 16ο Συνέδριο Πληροφορικής στην Εκπαίδευση (CIE). Σκοπός ήταν οι μαθητές να αλληλεπιδράσουν με το γλωσσικό μοντέλο Gemini, σε ένα περιβάλλον που ευνοεί τη συνεργατική μάθηση και την ενεργό εμπλοκή, προκειμένου να διερευνήσουν το διαχρονικό δίπολο «Εἶναι vs Φαίνεσθαι» σε επιλεγμένα λογοτεχνικά κείμενα.
Πριν την έναρξη της δράσης, οι μαθητές συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο αρχικής αξιολόγησης μέσα από το Google Forms, το οποίο κατέγραφε τις προσδοκίες τους, τη σχέση τους με τα φιλολογικά μαθήματα και τη στάση τους απέναντι στην ΤΝ.
Στη συνέχεια, σε ομάδες των τεσσάρων, ανέλαβαν να διερευνήσουν με τη βοήθεια του chatbot Gemini θεματικές αποστολές, που αφορούσαν την «Ελένη» του Σεφέρη, τον «Ερωτόκριτο», το δημοτικό τραγούδι «Του γιοφυριού της Άρτας» και το σατιρικό έργο «Ο επιστάτης εθνικών οικοδομών» του Π. Σούτσου.
Μέσω της τεχνικής της επαναδιατύπωσης των ερωτημάτων, οι μαθητές οδηγήθηκαν σε ουσιαστικό διάλογο με το chatbot και παρήγαγαν δικά τους κείμενα με ακρίβεια, σαφήνεια και νοηματική συνοχή.
Οι τελικές παρουσιάσεις κάθε ομάδας υλοποιήθηκαν με τη βοήθεια του εργαλείου Gamma AI, που επέτρεψε την εύκολη και καλαίσθητη οργάνωση του περιεχομένου τους σε μορφή παρουσιάσεων. Το τελικό στάδιο περιλάμβανε παρουσίαση στην ολομέλεια και ετεροαξιολόγηση από τις υπόλοιπες ομάδες.
Μετά την ολοκλήρωση της δράσης, οι μαθητές συμπλήρωσαν τελικό ερωτηματολόγιο αξιολόγησης, στο οποίο αποτύπωσαν την εμπειρία τους από τη χρήση του chatbot, τη συνεργασία τους σε ομάδες, τη βελτίωση των δεξιοτήτων τους και κυρίως, τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται πλέον την ΤΝ: όχι ως «λυσάρι», αλλά ως συνεργάτη στη μάθηση.
Από το σχολείο… στο διεθνές βήμα
Η εκπαιδευτική αυτή εμπειρία δε μένει στο σχολείο. Τα ευρήματα της έρευνας και η διδακτική πρόταση θα παρουσιαστούν στο διεθνές συνέδριο EDULEARN 2025 στην Palma της Ισπανίας, ως παράδειγμα εφαρμογής της τεχνητής νοημοσύνης στην ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων και στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης.
Μαθητές που… μεταμορφώθηκαν
Από τις πιο ελπιδοφόρες παρατηρήσεις της δραστηριότητας ήταν η ενεργοποίηση μαθητών που συνήθως δείχνουν αδιαφορία για τα φιλολογικά μαθήματα. Μέσα από την αλληλεπίδραση με το chatbot, πολλοί ένιωσαν ενθαρρυμένοι να εκφραστούν, να συμμετέχουν και να δημιουργήσουν με ουσιαστικό τρόπο. Ήταν μια ευκαιρία ίσων ευκαιριών μέσα από ένα σύγχρονο και δυναμικό εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Ένα νέο μοντέλο μάθησης
Η εμπειρία αυτή έδειξε ότι, όταν η τεχνητή νοημοσύνη εντάσσεται με παιδαγωγική στόχευση και κατάλληλη καθοδήγηση, μπορεί να αποτελέσει ένα εργαλείο ανανέωσης της φιλολογικής διδασκαλίας, να προσελκύσει τους μαθητές και να ενισχύσει τον ρόλο του δασκάλου ως εμψυχωτή, καθοδηγητή και συντονιστή της γνώσης.
– Όχι στη Βία – Ναι στη Φιλία!
Με ένα ηχηρό μήνυμα κατά της σχολικής βίας, κοσμείται πλέον η αυλή του σχολείου μας, χάρη σε μια δημιουργική δράση που συνδυάζει τέχνη, ενσυναίσθηση και ενεργή συμμετοχή μαθητών και γονέων.
Η μαθήτρια της Γ’ τάξης Ελευθερία Γκαλέτση ανταποκρίθηκε με ιδιαίτερο ενθουσιασμό και προθυμία στην πρόταση να σχεδιάσει το banner της δράσης. Με το ταλέντο και τη δημιουργικότητά της, αποτύπωσε με έντονο, συμβολικό τρόπο το μήνυμα “ΟΧΙ στη σχολική βία”, δίνοντας έμπνευση σε όλους μας.
Η συγκεκριμένη δράση αποτελεί πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας και εντάσσεται σε μια ευρύτερη εκστρατεία της Ένωσης Γονέων του Δήμου Ωραιοκάστρου για την ευαισθητοποίηση μαθητών και γονιών γύρω από το ζήτημα της σχολικής βίας.
Το πανό, τοποθετημένο στα κάγκελα της αυλής μας, είναι μια ανοιχτή πρόσκληση σε όλους: να επιλέγουμε τη φιλία, την αποδοχή και τον σεβασμό ως βασικές αξίες της σχολικής μας ζωής.
Μικρές πράξεις με μεγάλο αντίκτυπο – γιατί το σχολείο μας είναι χώρος ασφάλειας και χαράς για όλους.
– Περιβαλλοντικά Προγράμματα Γ τάξης: Ένα εκπαιδευτικό ταξίδι γνώσης, συνεργασίας και βιωματικής εμπειρίας
Κατά το σχολικό έτος 2024–2025, το Γυμνάσιο Μυγδονίας υλοποίησε με μεγάλη επιτυχία το περιβαλλοντικό Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων «Πολιτισμοί στη σκιά των ηφαιστείων», ένα σχέδιο εκπαιδευτικής δράσης που συνέδεσε τη φύση, την ιστορία και τον πολιτισμό μέσα από πολυτροπικές και συμμετοχικές μεθόδους μάθησης.
Η έμπνευση για το σχεδιασμό του προγράμματος ήρθε από το Erasmus+ ΚΑ122 έργο μας με τίτλο «“Εν τάξει και εν κινήσει” – ένας Erasmus δημιουργικός σεισμός φέρνει την κίνηση της αλλαγής και εμπεδώνει την καινοτομία στην καθημερινή σχολική πράξη!» το οποίο είχε και περιβαλλοντική στόχευση. Η μεγάλη συμμετοχή των μαθητών οδήγησε τελικά σε λειτουργία δύο προγραμμάτων στη Γ τάξη, με κοινή οργάνωση και υλοποίηση των δράσεων.
🎓 Προετοιμασία – Η αρχή του ταξιδιού
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με συμμετοχή 54 μαθητών της Γ’ Γυμνασίου, οι οποίοι εντάχθηκαν στο στάδιο της προετοιμασίας μέσω παρουσιάσεων, δια ζώσης και διαδικτυακών συναντήσεων και διαδραστικών δραστηριοτήτων που αναρτήθηκαν στον ειδικά διαμορφωμένο ιστότοπο του προγράμματος:
🔗 https://volcanic-nature.webnode.gr
Με άρθρα, ψηφιακό υλικό, εργασίες πεδίου και οπτικοακουστικές αφηγήσεις, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το φυσικό φαινόμενο των ηφαιστείων και την επίδρασή του σε αρχαίους και σύγχρονους πολιτισμούς.
🚌 Εκπαιδευτική μετακίνηση: Αθήνα – Ναύπλιο – Σουσάκι
Η εμπειρία κορυφώθηκε με τη συμμετοχή 46 μαθητών στην τετραήμερη μετακίνηση σε Αθήνα, Ναύπλιο και Σουσάκι, κατά την οποία το πρόγραμμα πήρε τη μορφή βιωματικής, διεπιστημονικής εκπαίδευσης στο πεδίο.
Κατά τη διάρκεια των επισκέψεων, οι μαθητές:
- Παρακολούθησαν εισηγήσεις με παρουσίαση PowerPoint και βίντεο σε κάθε σταθμό (Μουσείο Ακρόπολης, Θερμοπύλες, Αρχαία Ασίνη, Θέατρο Επιδαύρου κ.ά.).
- Συμμετείχαν σε διαδραστικά quiz μέσω της πλατφόρμας quizizz.com, ώστε να ελέγχουν τη γνώση τους με παιγνιώδη τρόπο.
- Ανέπτυξαν κριτική σκέψη μέσα από ερωτήσεις παρατήρησης, συζητήσεις και στοχευμένες αξιολογήσεις.
📸 Δείτε στιγμιότυπα από τη δράση και τη συμμετοχή των μαθητών στον επίσημο λογαριασμό του προγράμματος στη σελίδα μας στο Instagram: 🔗 https://www.instagram.com/ero_erasmus_greece και στην ιστοσελίδα του σχολείου εδώ.
📊 Αξιολόγηση και Ανατροφοδότηση
Το πρόγραμμα περιλάμβανε στάδια αξιολόγησης, τόσο ατομικά όσο και ομαδικά:
- Ερωτηματολόγια εμπειρίας
- Quiz κατανόησης
- Φύλλα παρατήρησης
- Τελική αναστοχαστική συζήτηση
📣 Διάχυση
Οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα οργάνωσαν και υλοποίησαν την παρουσίαση των δράσεων σε όλη τη σχολική κοινότητα στην τελική εκδήλωση του σχολείου.
Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν με ενθουσιασμό και αίσθημα ευθύνης!
📌 Τα προγράμματα υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και εντάσσονται στο ευρύτερο όραμα του σχολείου μας για καινοτόμο, διεπιστημονική και βιωματική μάθηση. Η εμπλοκή των μαθητών, η πολυτροπική μάθηση, η σύνδεση με τον σύγχρονο πολιτισμό και η καλλιέργεια περιβαλλοντικής και ιστορικής συνείδησης αποτέλεσαν θεμελιώδεις άξονες δράσης.
Τίτλος: «Αρχαίοι πολιτισμοί στη σκιά των ηφαιστείων: όταν η Φύση μιλά και ο Άνθρωπος δημιουργεί!» Συντονίστρια: Μαρία Δαγγλή, Συμμετέχοντες: Αθανάσιος Μπράβος, Ελευθερία Μούρα
Τίτλος: «Στη σκιά των Ηφαιστείων: η δυναμική τους και η επίδρασή τους στη ζωή μας» Συντονίστρια: Αναστασία Καραστερίου, Συμμετέχοντες: Ελισάβετ Ποζίδου, Τιμολέων Μυγδανάλευρος
– Όταν οι μαθητές μας δημιουργούν με πάθος και φαντασία!
Τα περιβαλλοντικά προγράμματα της Γ τάξης του σχολείου μας «Πολιτισμοί στη Σκιά των Ηφαιστείων» ολοκληρώθηκαν με εντυπωσιακό τρόπο, αφήνοντας πίσω τους όχι μόνο όμορφες αναμνήσεις, αλλά και ουσιαστικό έργο απόλυτα αντάξιο της προσπάθειας και της δημιουργικότητας των μαθητών μας!
Ξεχωριστή στιγμή αποτέλεσε η δημιουργία της ιστοσελίδας των προγραμμάτων από την μαθήτρια της ομάδας μας Νικολέτα Νταμπούδη, η οποία ανέλαβε με ενθουσιασμό και υπευθυνότητα τον σχεδιασμό και την οργάνωση ενός σύγχρονου ψηφιακού αποτυπώματος του έργου μας.
https://volcanic-nature.webnode.gr/
Η πλατφόρμα αυτή φιλοξενεί όλα τα παραγόμενα έργα και αποτελεί πλέον πολύτιμο πόρο για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Στο πλαίσιο των προγραμμάτων οι μαθητές ερεύνησαν, συνεργάστηκαν και δημιούργησαν:
- Έναν ψηφιακό χάρτη των ελληνικών ηφαιστείων, εμπλουτισμένο με πληροφορίες, φωτογραφίες και γεωλογικά στοιχεία.
- Άρθρα και σύντομα κείμενα για εκθέματα μουσείων που συνδέονται με φυσικές καταστροφές και πολιτιστική κληρονομιά.
- Περιγραφές γεωλογικών σχηματισμών, με ιδιαίτερη έμφαση σε εκείνους που συνδέονται με ηφαιστειακή δραστηριότητα στην Ελλάδα.
- Καταγραφές και εντυπώσεις από τις δράσεις της εκπαιδευτικής μετακίνησης σε σημεία φυσικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος (Θερμοπύλες, Αθήνα, Ναύπλιο, Σουσάκι).
Οι εργασίες αυτές δεν ήταν απλώς σχολικές δραστηριότητες. Ήταν παράθυρα στον κόσμο της επιστήμης, της ιστορίας και της τεχνολογίας — και οι μαθητές μας στάθηκαν αντάξιοι αυτής της πρόκλησης.
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες! Η δημιουργικότητα, η συνεργασία και η ευαισθησία σας για το περιβάλλον μάς γεμίζουν αισιοδοξία για το μέλλον!
– Παρουσιάσεις δράσεων σχολικού έτους 2024-25
Η ανασκόπηση της σχολικής χρονιάς που πλησιάζει στο τέλος της έγινε στο Γυμνάσιο Μυγδονίας την Τρίτη 27 Μαΐου 2025 με παρουσιάσεις των δραστηριοτήτων και των εργασιών των μαθητών.
Μαθητές και εκπαιδευτικοί συγκεντρωθήκαμε στο χώρο του Δημοτικού Κλειστού Γυμναστηρίου “Παναγιώτης Νέτσικας” απέναντι από το σχολείο μας και πήραμε μια μικρή γεύση από τις δραστηριότητες των παρακάτω δράσεων:
- Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Βελτίωση των σχέσεων των μαθητών/τριών στο σύγχρονο σχολείο μέσα από βιωματικές δράσεις και καλές πρακτικές εθελοντισμού»
- Σχέδιο Δράσης «Η Λογοτεχνία της Γ’ τάξης και η ζωγραφική: ένας διακαλλιτεχνικός διάλογος»
- Περιβαλλοντικά προγράμματα της Γ’ τάξης «Αρχαίοι πολιτισμοί στη σκιά των ηφαιστείων: όταν η Φύση μιλά και ο Άνθρωπος δημιουργεί!» και «Στη σκιά των Ηφαιστείων: η δυναμική τους και η επίδρασή τους στη ζωή μας»
- Περιβαλλοντικό πρόγραμμα της Β’ τάξης «Η Επίδραση των Ηφαιστείων στον Άνθρωπο και στο Περιβάλλον»
- Γαλλοφωνία και Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων «Ταξιδεύοντας στο μέλλον με όχημα την Γαλλική γλώσσα»
- Εκπαιδευτικοί όμιλοι “Πάμε Βιβλίο” και “Δημιουργικής Γραφής”
Παράλληλα, θαυμάσαμε τα ατομικά και ομαδικά έργα/κατασκευές των μαθητών μας που έγιναν στο μάθημα της Τεχνολογίας.
Τέλος, βραβεύτηκαν δυο μαθητές της Α’ τάξης που διακρίθηκαν στο μαθητικό διαγωνισμό Φυσικής “Αριστοτέλης”.
.
.
– Έκθεση μαθητικών έργων Τεχνολογίας 2024-25
Για ακόμα μια χρονιά, την τελευταία ημέρα των μαθημάτων πραγματοποιήθηκε η έκθεση των έργων Τεχνολογίας στην αυλή του σχολείου μας όπου οι μαθητές παρουσίασαν τις ατομικές και ομαδικές εργασίες που πραγματοποιήσαν στο εργαστήριο του σχολείου.
Εκεί, οι μελλοντικοί μαθητές μας, από τα Δημοτικά σχολεία του Δρυμού και της Λητής, θαύμασαν και περιεργαστήκαν τα έργα των μαθητών μας, κατά τη διάρκεια της ξενάγησής τους στους χώρους και τις αίθουσες του σχολείου μας.
.
.
– Δράση εθελοντισμού – Εκπαιδευτική επίσκεψη
Στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ» πραγματοποιήθηκε επίσκεψη μαθητών/τριών του σχολείου μας, με υπεύθυνες καθηγήτριες την κ. Μακρή Νίκη, υποδιευθύντρια του σχολείου μας και μέλος του προγράμματος και την εκπαιδευτικό κ. Καζαντζή Μάρθα, συντονίστρια του προγράμματος. Η συγκεκριμένη επίσκεψη έχει προγραμματιστεί για τις 22/5/2025 στο παιδιατρικό τμήμα του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ. Η δράση αυτή εντάσσεται στις καλές πρακτικές του εθελοντισμού, στο πρόγραμμα που υλοποιείται και την φετινή χρονιά στο σχολείο μας, ως έκφραση ενσυναίσθησης, συμπόνιας και προσφοράς στον αναγκεμένο άνθρωπο.
Η καλλιέργεια κοινωνικών αρετών, και αξιακού κώδικα στους μαθητές/τριές μας, πραγματοποιείται σταδιακά και μέσα από ποικίλες δράσεις του προγράμματος. Στη συγκεκριμένη εθελοντική δράση τραγούδησαν με υπεύθυνη την κ. Μακρή με ενθουσιασμό και συγκίνηση ταυτόχρονα, μεταδίδοντας μηνύματα πίστης, χαράς, αισιοδοξίας, θυσιαστικής αγάπης. Τα συναισθήματα που ένιωσαν και εξέφρασαν τα παιδιά μας, εμφανώς συγκινημένα, κατά την έξοδό τους από το ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΧΕΠΑ, ως ανατροφοδότηση, ήταν η στενοχώρια και η λύπη για τους ασθενείς και για τα άρρωστα παιδάκια, η ελπίδα, ο θαυμασμός, η ενσυναίσθηση, η συμπόνια, η συγκίνηση, η ευγνωμοσύνη, η αγάπη, η αλληλεγγύη. Παράλληλα ακολούθησε εκπαιδευτική ξενάγηση από τον ιερέα του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΧΕΠΑ, Αρχιμανδρίτη της Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, π. Μιχαήλ Σαντοριναίο, ο οποίος μας υποδέχτηκε εγκάρδια στο ναό του Νοσοκομείου.
Στη συνέχεια μας ξενάγησε στις πτέρυγες των κλινικών όπου γινόταν ταυτόχρονα και η ενημέρωση από τους διευθυντές και τους ειδικούς γιατρούς. Μάλιστα στο τμήμα Αιμοδοσίας τα παιδιά ενημερώθηκαν για την εθελοντική Αιμοδοσία και εξέφρασαν με συγκίνηση και ενθουσιασμό την επιθυμία μόλις ενηλικιωθούν, να γίνουν ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΑΙΜΟΔΟΤΕΣ.
Οι παραπάνω δράσεις στοχεύουν στην καλλιέργεια του συνεργατικού κλίματος μεταξύ των μαθητών/τριών, στην πρόληψη εκδηλώσεων βίας, στην εξομάλυνση διαφορών, στην αποδοχή της διαφορετικότητας, στην βιωματική έκφραση συμπόνιας, μεγαλοψυχίας, αλληλεγγύης.
Κατά την επιστροφή στο σχολείο μας, οι μαθητές/τριες ζήτησαν την συνέχιση του συγκεκριμένου Προγράμματος Αγωγής Υγείας και την επόμενη σχολική χρονιά, καθώς και την επανάληψη των συγκεκριμένων εθελοντικών δράσεων!
Και του χρόνου!
– Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Αρνητικά φαινόμενα στα σχολεία δυστυχώς λαμβάνουν χώρα αρκετά συχνά, θυμός, εκφοβισμός σε όλες του τις εκφάνσεις, βία, επιθετικότητα… Ίσως η νέα γενιά αισθάνεται θυμό για τον απελπιστικά ανταγωνιστικό κόσμο, όπου ο αλτρουϊσμός, η αίσθηση του κοινού καλού δεν ευνοείται. Αποτέλεσμα; Σταδιακή διαμόρφωση της γενιάς του Εγώ.
Το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Βελτίωση των σχέσεων των μαθητών/τριών στο σύγχρονο σχολείο μέσα από βιωματικές δράσεις και καλές πρακτικές εθελοντισμού» που υλοποιείται στο σχολείο μας, και εφέτος (σχολ. έτος 2024-2025), για δεύτερη σχολική χρονιά, από τις εκπαιδευτικούς κ. Καζαντζή Μάρθα (συντονίστρια του προγράμματος), και την υποδιευθύντρια κ. Μακρή Νίκη (μέλος του προγράμματος), έρχεται να δώσει προτάσεις, λύσεις μέσα από ποικίλες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα γίνονται συζητήσεις για περιστατικά σχολείων τα οποία οι ομάδες επεξεργάζονται και προτείνουν την δική τους εξέλιξη στα διαφορετικά σενάρια που τους δίνονται. Επίσης άλλες δραστηριότητες είναι τα βιωματικά παιγνίδια, οι αγώνες επιχειρηματολογίας, οι θεατρικοί αυτοσχεδιασμοί πάνω στο θέμα του θυμού, η δραματοποίηση ρόλων, οι ποιητικές εμπνεύσεις, οι καλλιτεχνικές εκφράσεις, οι κατασκευές αφισών, οι εθελοντικές δράσεις. Οι μαθητές/τριες του προγράμματος ενισχύονται καλλιεργώντας την ψυχική ανθεκτικότητα σε δύσκολα περιβάλλοντα, ενθαρρύνονται για την μεγάλη αλλαγή στον εαυτό τους με στόχους και προοπτικές για το παρόν και το μέλλον, αποδέχονται τους άλλους, συγχωρούν με αληθινή μεγαλοψυχία. Μαθαίνουν να ανακαλύπτουν τον καλό τους εαυτό, και ταυτόχρονα το καλό στους άλλους. Συνειδητοποιούν την δύναμη της εγγενούς αξίας, με την άσκηση της μουτζούρας, που την μετατρέπουν σε υπέροχους πίνακες ζωγραφικής. Μελετούν θετικά χαρακτηριστικά και εμπειρίες με σκοπό να βρουν τρόπους και δρόμους που συντελούν στην ανάπτυξη και στην λειτουργικότητα της ισορροπημένης ζωής του ανθρώπου και κατ΄ επέκταση της κοινότητας.
Καλλιεργούνται κοινωνικές αρετές, η χαρά, η ενσυναίσθηση, η ευγνωμοσύνη, η δικαιοσύνη, η συγχώρεση, η συμπόνια και η μεγαλοψυχία με βασική προϋπόθεση την γνώση της εγγενούς αξίας. Όπως λέει ο Αριστοτέλης, η εκμάθηση των αρετών αποτελεί χρονοβόρα διαδικασία και η ανάπτυξή της απαιτεί εξάσκηση. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα στοχεύει να διαμορφώσει υγιείς σχέσεις στο σχολείο, μέσα στην Βαβέλ της σύγχρονης επικοινωνίας, προτείνοντας τον δρόμο για την ειρηνική συνύπαρξη και την συμφιλίωση.
Ακολουθεί ποίημα μαθήτριας εμπνευσμένο από τη θεματική του προγράμματος “Ενσυναίσθηση-Συμπόνια-Εγγενής αξία”
– Μαθητές & Γυμναστές μαζί: διαγράμμιση των γηπέδων του σχολείου μας
Διαγράμμιση των Γηπέδων Βόλεϊ και Μπάσκετ στο Σχολείο μας
Την Πέμπτη 22 Μαΐου 2025, πραγματοποιήθηκε μια όμορφη και δημιουργική δράση στην αυλή του σχολείου μας. Οι μαθητές του τμήματος Β1, μαζί με παιδιά από άλλα τμήματα, συνεργάστηκαν με τους γυμναστές για τη διαγράμμιση των γηπέδων βόλεϊ και μπάσκετ.
Με μεράκι και ομαδικό πνεύμα τα παιδιά συμμετείχαν σε όλη τη διαδικασία: μέτρησαν, χάραξαν και ζωγράφισαν τις γραμμές που ορίζουν το κάθε γήπεδο. Η εμπειρία αυτή δεν ήταν μόνο χρήσιμη αλλά και διασκεδαστική, καθώς οι μαθητές έμαθαν πώς διαμορφώνεται ένας αθλητικός χώρος και ταυτόχρονα ένιωσαν περήφανοι που συνέβαλαν στη βελτίωση του σχολείου τους.
Η συνεργασία και η ενεργή συμμετοχή έδειξαν για ακόμη μία φορά ότι όταν δουλεύουμε όλοι μαζί, μπορούμε να πετύχουμε πολλά.
– Όταν η Λογοτεχνία συναντά την Τέχνη: Ένα Ψηφιακό Ταξίδι Δημιουργίας στη Γ’ Γυμνασίου
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης «Η Λογοτεχνία της Γ’ τάξης και η ζωγραφική: ένας διακαλλιτεχνικός διάλογος», οι μαθητές της Γ’ τάξης συνεργάστηκαν με έμπνευση και μεθοδικότητα για τη δημιουργία ενός ψηφιακού αποθετηρίου μέσω του Google Slides. Εκεί, αναρτήθηκαν έργα ζωγραφικής που “συνομιλούν” με κάποια από τα λογοτεχνικά κείμενα που μελετήθηκαν, συγκροτώντας έτσι έναν δημιουργικό διάλογο εικόνας και λόγου.
Παράλληλα, στη σελίδα του μαθήματος στην πλατφόρμα e-class, οργανώθηκε το υποστηρικτικό υλικό του προγράμματος: οδηγοί για τους μαθητές, συνδέσεις με έργα τέχνης, κείμενα και φύλλα εργασίας, τα οποία αξιοποιήθηκαν στην τάξη αλλά και ατομικά στο σπίτι.
Οι μαθητές πρότειναν με τη Δράση τους μία αισθητική αναθεώρηση του σχολικού εγχειριδίου. Δείτε ένα δείγμα της πρότασής τους!
.
Το έργο κορυφώθηκε με τη δημιουργία της αφίσας του Σχεδίου Δράσης, η οποία σχεδιάστηκε για να εμπνεύσει τους μαθητές της επόμενης Γ’ τάξης, και την παραγωγή ενός σύντομου βίντεο παρουσίασης των δράσεων, διαθέσιμο στο YouTube.
Η εμπλοκή των μαθητών σε όλα τα στάδια του προγράμματος απέδειξε τη δύναμη της διαθεματικής προσέγγισης και της αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων στην ενίσχυση της φαντασίας, της συνεργασίας και της δημιουργικής έκφρασης.
– Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Την Τετάρτη 21 Μαΐου 2025, στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θεματική «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο», πραγματοποιήθηκε μία ξεχωριστή ενημερωτική δράση για τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου και συγκεκριμένα των τμημάτων Β1 και Β3.
Καλεσμένη μας ήταν η κυρία Στρίμτσιου Αναστασία, απόφοιτη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και δημιουργός του εκπαιδευτικού βίντεο «Flag Hunter», το οποίο είναι αναρτημένο και στο YouTube. Το βίντεο αποτέλεσε αφορμή για συζήτηση και προβληματισμό γύρω από το σοβαρό θέμα της αποπλάνησης ανηλίκων μέσω διαδικτύου.
Η παρουσίαση της κας Στρίμτσιου ήταν ιδιαίτερα κατατοπιστική και διαδραστική, καθώς μέσα από το βίντεο αλλά και τον διάλογο με τους μαθητές, αναδείχθηκαν οι πιθανοί κίνδυνοι που μπορεί να συναντήσει ένας ανήλικος κατά την περιήγησή του στο διαδίκτυο. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά με ερωτήσεις και απορίες, κατανοώντας τι πρέπει να προσέχουν, ποιες συμπεριφορές είναι ύποπτες, και ποιες είναι οι ασφαλιστικές δικλείδες που μπορούν να εφαρμόσουν ώστε να προστατευθούν.
Η δράση αυτή ενίσχυσε ουσιαστικά τη συνείδηση ψηφιακής ασφάλειας και παρείχε στους μαθητές τα κατάλληλα εφόδια για να είναι ενημερωμένοι και προσεκτικοί στην καθημερινή τους επαφή με το διαδίκτυο.
– Γευστική δραστηριότητα στο μάθημα Οικιακής Οικονομίας
Θέμα: Πρωτεΐνες και Διατροφή
Την Τρίτη 20 Μαΐου 2025 στο πλαίσιο του μαθήματος Οικιακής Οικονομίας και της ενότητας «Διατροφή» οι μαθητές του τμήματος Α1 της Α’ Γυμνασίου είχαν την ευκαιρία να συνδυάσουν τη θεωρία με την πράξη μέσα από μία ξεχωριστή και γευστική δραστηριότητα!
Κατά τη μελέτη της θεματικής ενότητας που αφορά τις πρωτεΐνες, πραγματοποιήθηκε πρακτική εφαρμογή, όπου οι μαθητές τηγάνισαν αυγά, μαθαίνοντας παράλληλα για τη διατροφική τους αξία ως πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας. Η δραστηριότητα αυτή ενθουσίασε τους μαθητές, οι οποίοι συμμετείχαν με χαρά και ενέργεια. Απόλαυσαν τα αυγά που ετοίμασαν, ενώ μέσα από αυτή τη βιωματική διαδικασία κατανόησαν σε βάθος τη θεωρία του μαθήματος.
Η εμπειρία αυτή απέδειξε ότι η μάθηση μπορεί να είναι ευχάριστη και ουσιαστική όταν συνδυάζεται με τη δράση, τη δημιουργικότητα και – γιατί όχι – τη γεύση!
– Εκπαιδευτική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της «Πυραμίς Μεταλλουργία Α.Ε.»
Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δράσεων του σχολείου μας, οργανώσαμε επίσκεψη για τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου στις εγκαταστάσεις της βιομηχανίας «Πυραμίς Μεταλλουργία Α.Ε.» την Παρασκευή 16.05.2025. Στόχος της δράσης ήταν να δοθεί στους μαθητές η δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά τη διαδικασία παραγωγής – από την πρώτη ύλη έως το τελικό προϊόν – καθώς και τη δομή και λειτουργία ενός σύγχρονου εργοστασίου.
Η εμπειρία υπήρξε ιδιαίτερα εποικοδομητική, καθώς συνέβαλε στην ουσιαστική κατανόηση της σύνδεσης ανάμεσα στη θεωρητική γνώση που αποκτούν στο σχολείο και την πρακτική της εφαρμογή στον χώρο της βιομηχανίας. Οι μαθητές επέστρεψαν ενθουσιασμένοι, με νέες εικόνες και προβληματισμούς που ενισχύουν τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό.
.
– Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Δρυμό: Γνωριμία με την Ελληνική Παραδοσιακή Αγροτική Κατοικία
Στις 19 Μαΐου 2025, στο πλαίσιο του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας και της ενότητας «Ελληνική παραδοσιακή κατοικία και ενδυμασία», το τμήμα Α2 του Γυμνασίου Μυγδονίας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στον Δρυμό. Εκεί, οι μαθητές φιλοξενήθηκαν με ιδιαίτερη θέρμη στον χώρο του κ. Αθανασίου Μητρακούδη, ο οποίος έχει διαμορφώσει με μεράκι και αυθεντικότητα έναν χώρο που αναπαριστά μια ελληνική παραδοσιακή αγροτική κατοικία.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά παραδοσιακά έπιπλα, ενδυμασίες, σκεύη μαγειρικής και οικιακής χρήσης, μέσα αποθήκευσης τροφίμων, διακοσμητικά στοιχεία, καθώς και γεωργικά εργαλεία, χαρακτηριστικά του αγροτικού τρόπου ζωής περασμένων δεκαετιών. Ο κ. Μητρακούδης, με απλό και κατανοητό τρόπο, παρουσίασε πώς η παραδοσιακή κατοικία ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με το φυσικό περιβάλλον, τις ανάγκες και τις συνήθειες των ανθρώπων της Κεντρικής Μακεδονίας του προηγούμενου αιώνα.
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Αθανάσιο Μητρακούδη για την τόσο πλούσια και ουσιαστική εμπειρία που προσέφερε στους μαθητές μας, καθώς και τη σύζυγό του για τα παραδοσιακά κεράσματα και τη ζεστή φιλοξενία.
– Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Γαλακτοβιομηχανία TORRE
Σχολείο και τοπική βιομηχανία τροφίμων
Στις 16 Μαΐου 2025 μαθητές από δύο τμήματα της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου Μυγδονίας, συνοδευόμενοι από τον καθηγητή της Τεχνολογίας Κωνσταντίνο Πετρίδη και τον Διευθυντή Αθανάσιο Μπράβο, επισκέφτηκαν τη Γαλακτοβιομηχανία TORRE, στη Νέα Σάντα Κιλκίς.
Εκεί, μαθητές και συνοδοί εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου από την κα Εβίτα Τσαλικίδου και τον κ. Τριαντάφυλλο Καραστερίου, Υπεύθυνη Ποιοτικού Ελέγχου και Μηχανικό του εργοστασίου αντίστοιχα, έχοντας την ευκαιρία να διαπιστώσουν τις υψηλές προδιαγραφές ασφάλειας και ποιότητας. Με περισσή φιλικότητα δόθηκαν πληροφορίες για την ιστορία της βιομηχανικής μονάδας και τον τρόπο λειτουργίας της σήμερα, ενώ στο τέλος δόθηκαν αναμνηστικά δώρα και ασφαλώς πολλά-πολλά παγωτά, των οποίων η αστραπιαία κατανάλωση απέδειξε τόσο την ποιότητα όσο και τη μοναδική γεύση τους.
.
.
– Ημερήσια Εκδρομή του Γυμνασίου Μυγδονίας στο Οχυρό Ρούπελ και τον Αη-Γιάννη Σερρών
Την Πέμπτη 15 Μαΐου 2025, περίπου 200 μαθητές του Γυμνασίου Μυγδονίας, συνοδευόμενοι από τους καθηγητές τους, πραγματοποίησαν μια εκπαιδευτική εκδρομή με ιστορικό και φυσιολατρικό χαρακτήρα.
Η πρώτη μας στάση ήταν το ιστορικό οχυρό Ρούπελ. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν από εφέδρους αξιωματικούς στο μεγαλύτερο οχυρό της “Γραμμής ΜΕΤΑΞΑ”, όπου έμαθαν για τη στρατηγική του σημασία στη στενωπό του Στρυμόνα και την ηρωική αντίσταση των Ελλήνων κατά τη γερμανική εισβολή τον Απρίλιο του 1941. Μέσα στην καταπράσινη φύση, ξεναγηθήκαμε από καταρτισμένο στρατιωτικό προσωπικό στον Λόφο του Προφήτη Ηλία με το μαρμάρινο Ηρώο Πεσόντων, στην κεντρική στοά του Οχυρού καθώς και στο Πολεμικό Μουσείο. Η περιήγηση στις υπόγειες στοές και τα πολυβολεία προσέφερε στους μαθητές μια ζωντανή εικόνα των συνθηκών εκείνης της εποχής.
Γεμάτοι συγκίνηση και υπερηφάνεια από όσα είδαμε και μάθαμε, συνεχίσαμε για τον Αη-Γιάννη Σερρών, ένα καταπράσινο προάστιο με φυσικές ομορφιές. Εκεί οι μαθητές απόλαυσαν το γεύμα τους στα γραφικά ταβερνάκια της περιοχής και χαλάρωσαν στο ειδυλλιακό τοπίο με τους καταρράκτες, τη λίμνη και τα πλατάνια. Η αλλαγή περιβάλλοντος από το ιστορικό οχυρό στο φυσικό τοπίο του Αη-Γιάννη αποτέλεσε μια ευχάριστη εναλλαγή.
Η επιστροφή στο σχολείο έγινε στις 17:40, με τους μαθητές γεμάτους νέες γνώσεις και εμπειρίες. Μικροί και μεγάλοι περάσαμε υπέροχα και επιστρέψαμε στο σχολείο μας γεμάτοι όμορφες εικόνες αλλά και την υπόσχεση να συνεχίζουμε να δημιουργούμε μαζί ξεχωριστές αναμνήσεις!
.
.
– Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών Noesis
Την Τρίτη 13 Μαΐου, πενήντα μαθητές της Β’ τάξης του Γυμνασίου Μυγδονίας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια εκπαιδευτική δράση με έντονο επιστημονικό και παιγνιώδη χαρακτήρα, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής επίσκεψής τους στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας Noesis στην Θεσσαλονίκη. Η επίσκεψη οργανώθηκε από τον κ. Γκούτη Γεώργιο, με συνοδούς την κ. Μούρα Ελευθερία και την κ. Σάντη Αγγελική και στόχο είχε να ενισχύσει τη δημιουργική εμπλοκή των μαθητών με τις φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά και την τεχνολογία, μέσα από βιωματικά και συνεργατικά παιχνίδια.
Οι μαθητές παρακολούθησαν δύο προγράμματα με δύο διαφορετικές δραστηριότητες, βασισμένες σε αρχές STEM. Μέσα από αποστολές προσομοίωσης και γρίφους, κλήθηκαν να επιστρατεύσουν τη φαντασία τους, να λύσουν προβλήματα, να συνεργαστούν και να εφαρμόσουν γνώσεις που είχαν διδαχθεί στη σχολική τάξη.
Οι μαθητές πέρασαν πολύ ωραία, με τους περισσότερους να γνωρίζουν το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών για πρώτη φορά. Πρόκειται για μια εκπαιδευτική πρακτική που αξίζει να επαναληφθεί, εμπνέοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς να βλέπουν τη μάθηση με άλλο μάτι. Ευχή όλων μας είναι να γίνουν και επόμενες τέτοιες επισκέψεις με ψυχαγωγικό, αλλά και εκπαιδευτικό χαρακτήρα.
.
.
– Περιβαλλοντική εκπαιδευτική μετακίνηση 2025: «Πολιτισμοί στη Σκιά των Ηφαιστείων»
Όταν η Φύση Διδάσκει: Εκπαιδευτική Εξόρμηση σε Τόπους Ιστορίας και Ενέργειας
Στο πλαίσιο των δύο Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων της Γ τάξης για το σχολικό έτος 2024–25 με τίτλο «Πολιτισμοί στη Σκιά των Ηφαιστείων», το σχολείο μας πραγματοποίησε μια ιδιαίτερα πλούσια και βιωματική εκπαιδευτική μετακίνηση, από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2025, με προορισμούς την Αθήνα, το Ναύπλιο και το ηφαίστειο Σουσάκι.
Η εκπαιδευτική αυτή δράση είχε ως στόχο τη διερεύνηση της σχέσης φύσης, γεωλογικών φαινομένων και πολιτισμού, καθώς και τη σύνδεση φυσικών καταστροφών με την πολιτιστική ανθεκτικότητα των κοινωνιών ανά τους αιώνες.
Η μετακίνηση ξεκίνησε νωρίς το πρωί με πρώτη στάση τις Θερμοπύλες. Στο Καινοτομικό Κέντρο Ιστορικής Ενημέρωσης Θερμοπυλών οι μαθητές μας αρχικά ενημερώθηκαν για την ιστορική αξία της μάχης παρακολουθώντας βίντεο και συμμετέχοντας σε διαδραστικές δραστηριότητες. Στη συνέχεια, συμμετείχαμε σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΕΠΕΑ Στυλίδας σχετικά με τις εφαρμογές των θερμών πηγών και της γεωθερμίας και επισκεφτήκαμε τις θερμές πηγές της περιοχής. Έτσι, εξερευνήσαμε τη σχέση γεωλογικών φαινομένων και ιστορικής μνήμης, μέσα από μία μοναδική εμπειρία βιωματικής μάθησης.
Η δεύτερη μέρα περιελάμβανε επισκέψεις σε σημαντικά πολιτιστικά και επιστημονικά σημεία στην Αθήνα.
Στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας οι μαθητές συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Κλιματική Αλλαγή: Η αλήθεια κατάματα», προβληματίστηκαν για τις επιπτώσεις των ανθρώπινων δραστηριοτήτων στο περιβάλλον και γνώρισαν λύσεις που εφαρμόζονται στην Ελλάδα.
Η επίσκεψη στον Αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης και στο Θέατρο του Διονύσου αποτέλεσε σημαντική σύνδεση της φυσικής καταστροφής με τη διαχρονικότητα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Έπειτα, στο Μουσείο της Ακρόπολης μέσα από την παρατήρηση των γλυπτών και την ερμηνεία του γλυπτού του Εγκέλαδου, αναδείχθηκε η σχέση σεισμικής δραστηριότητας και πολιτισμού.
Τέλος, προσκυνήσαμε το σκήνωμα του Αγίου Νικολάου Πλανά στον Ι.Ν. Αγίου Ιωάννη του Κυνηγού, όπου συζητήσαμε με τον εφημέριο την έννοια της πνευματικής ανθεκτικότητας απέναντι στη φθορά του χρόνου και της φύσης.
Την τρίτη ημέρα μια μοναδική διαδρομή στην Αργολίδα μας οδήγησε αρχικά στην Επίδαυρο. Θαυμάσαμε την αρχιτεκτονική του αρχαίου θεάτρου, αναγνωρίζοντας τη σχέση τέχνης, μνήμης και φυσικού περιβάλλοντος.
Η επίσκεψη στον Ι.Ν. Αγίου Λουκά του Ιατρού στα Λευκάκια πρόσφερε μια πνευματική στιγμή ηρεμίας και στοχασμού. Μας φιλοξένησε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Αργολίδας Νεκτάριος, μας μίλησε για τη ζωή και το έργο του Αγίου Λουκά και μας ξενάγησε στο μουσείο του ναού.
Αργότερα, στο Ναύπλιο ξεναγηθήκαμε στο ιστορικό κέντρο της πόλης και επισκεφθήκαμε το Παλαμήδι, αναγνωρίζοντας τη στρατηγική χρήση του φυσικού τοπίου στην οχυρωματική αρχιτεκτονική. Η ημέρα έκλεισε με επίσκεψη στην Αρχαία Ασίνη, έναν φυσικά οχυρωμένο οικισμό που ανέδειξε τη συμβιωτική σχέση ανθρώπου και τοπίου.
Το πρωί της ημέρας της επιστροφής οργανώθηκε πεζοπορία και εργασία πεδίου στο Ηφαίστειο Σουσάκι. Εκεί οι μαθητές βίωσαν από κοντά τα γεωλογικά φαινόμενα της μεταηφαιστειακής δραστηριότητας, παρατηρώντας τα ιδιαίτερα πετρώματα της περιοχής, τις ατμίδες και τα ίχνη της εσωτερικής δύναμης της Γης.
Κατά τη διάρκεια της μετακίνησης και πριν από κάθε επίσκεψη διαμοιράστηκε επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό στους μαθητές και κλήθηκαν να απαντήσουν σε έξι κουίζ που οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί είχαν προετοιμάσει.
Οι παιδαγωγικοί στόχοι των προγραμμάτων επιτεύχθηκαν με πληρότητα. Οι μαθητές μας:
- εμπλούτισαν τις γνώσεις τους για την κλιματική αλλαγή και τη γεωλογική δραστηριότητα της Ελλάδας
- συνεργάστηκαν, συμμετείχαν ενεργά και ενίσχυσαν τη συλλογική μνήμη και εμπειρία
- κατανόησαν τη σχέση γεωλογικών φαινομένων και πολιτιστικής ιστορίας
- προβληματίστηκαν για τη φυσική και πολιτιστική ανθεκτικότητα απέναντι στις καταστροφές
Την επόμενη ημέρα, μετά την επιστροφή, ακολούθησε αναστοχασμός και εσωτερική αξιολόγηση της εμπειρίας, μέσα από ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν οι μαθητές. Αξιολόγησαν ιδιαίτερα θετικά την εμπειρία τους. Η πλειοψηφία ανέφερε πως βελτίωσε τις γνώσεις της σε θέματα περιβάλλοντος, πολιτιστικής κληρονομιάς και σύνδεσης φύσης-ιστορίας. Η Ακρόπολη, το Μουσείο Ακρόπολης και η επίσκεψη στο Ναύπλιο αναδείχθηκαν ως τα πιο εντυπωσιακά σημεία του ταξιδιού, ενώ αρκετοί μαθητές δήλωσαν ότι εξεπλάγησαν ευχάριστα από το περιεχόμενο των επισκέψεων και την ποιότητα των μουσειακών εμπειριών.
Παρά μικρές δυσκολίες όπως η κόπωση και οι μετακινήσεις, η ομαδική συνεργασία μεταξύ των μαθητών και η σχέση με τους συνοδούς καθηγητές αξιολογήθηκαν θετικά. Οι περισσότεροι συμμετέχοντες ανέφεραν πως είχαν ενεργό ρόλο στις δραστηριότητες, ενώ τα quiz προετοιμασίας κρίθηκαν χρήσιμα και ευχάριστα. Τέλος, οι απαντήσεις δείχνουν ότι η κινητικότητα αυτή λειτούργησε εμψυχωτικά: σχεδόν όλοι οι μαθητές δήλωσαν ότι θα συμμετείχαν ξανά σε παρόμοια εμπειρία και θα την πρότειναν σε άλλους συμμαθητές τους.
.
.
Την οργάνωση της μετακίνησης και του εκπαιδευτικού υλικού επιμελήθηκαν οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί των δύο Περιβαλλοντικών Π.Σ.Δ. κυρίες Μαρία Δαγγλή και Αναστασία Καραστερίου. Συνοδοί εκπαιδευτικοί ήταν η κα Θωμαή Μητσοπούλου και ο κος Τιμολέων Μυγδανάλευρος.
Η παιδαγωγική και πολιτιστική αξία της μετακίνησης ήταν ανεκτίμητη και αποτελεί μια ισχυρή μνήμη και εκπαιδευτικό αποτύπωμα για όλους όσοι συμμετείχαν.