Εθνικός χρόνος

Ιστορικό

Γυμνάσιο Μυγδονίας

Αποστολή του Γυμνασίου Μυγδονίας & Στρατηγικοί Στόχοι 2022-27

– Επιμόρφωση για τον σχολικό εκφοβισμό

Στις 15 Απριλίου οι καθηγητές του Γυμνασίου Μυγδονίας παρακολούθησαν επιμόρφωση πάνω στον εκφοβισμό και στη διαχείρισή του στο σχολείο, καθώς είναι ένα πρόβλημα που συναντάται συχνά στη σχολική ζωή.

Εισηγήτριες της επιμόρφωσης ήταν η κ. Ελίνα Δασκαλοπούλου, ψυχολόγος και η κ. Μαρία Παπαδοπούλου,  κοινωνική λειτουργός, μέλη της ΕΔΥ του σχολείου μας.

.

.

.

– Όταν η γνώση και οι εμπειρίες μοιράζονται

Στο Πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA122 που υλοποιεί το σχολείο μας, τέσσερις εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν επιμορφωτικό σεμινάριο στη Νίκαια της Γαλλίας με θέμα “Happy Schools – Positive Education for Wellbeing and Life Skills Development”.

Την Παρασκευή 26 Απριλίου έγινε η διάχυση του σεμιναρίου στους συναδέλφους του σχολείου μας!

Μοιραστήκαμε ιδέες και πρακτικές στους τομείς της εκπαίδευσης και ψυχικής υγείας για την καλύτερη ανάπτυξη και συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών! Κύριος σκοπός της διάχυσης των εργασιών του σεμιναρίου είναι η συνεχής εκπαίδευση και ανταλλαγή γνώσεων μεταξύ των συναδέλφων, προκειμένου να βελτιωθεί ολιστικά η ποιότητα της εκπαίδευσης και η απόδοση των μαθητών και εκπαιδευτικών!

Ευχαριστούμε πολύ τις κυρίες Ζωή Καραζαρίφη, Ελένη Βουδούρη, Βανέσα Ποζίδου και Ελευθερία Μούρα. Με τον ενθουσιασμό και την αγάπη τους για μαθητές και συναδέλφους γίνονται οι πολλαπλασιαστές των νέων παιδαγωγικών εμπειριών που απέκτησαν.

.

.

Erasmus#ΕΡΩerasmus#ErasmusQuake#

– Επιμόρφωση για την Κλιματική Κρίση, 4ο σεμινάριο ΠΕΕΚΠΕ

Την Τρίτη 16 Απριλίου οι εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Μυγδονίας παρακολούθησαν το 4ο μέρος του επιμορφωτικού διαδικτυακού σεμιναρίου με θέμα «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για τις φυσικές καταστροφές και την Κλιματική Κρίση: Αναλαμβάνουμε δράση …». Η ενότητα αυτή είχε το θέμα “Κλιματική αλλαγή και πολιτικές αντιμετώπισής της: ο ρόλος της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης”

Τη συγκεκριμένη επιμορφωτική δράση, συνολικής διάρκειας 16 ωρών, διοργανώνει η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε) με στόχο την ενημέρωση των εκπαιδευτικών σε θέματα φυσικών καταστροφών και Κλιματικής Κρίσης.

– Η Γ’ τάξη στο ΕΠΑΛ Λαγκαδά

Στο σχολείο μας ενδιαφερόμαστε για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας τόσο κατά τη διάρκεια της φοίτησης τους σε αυτό όσο και για την μελλοντική τους εξέλιξη. Για το λόγο αυτό στις 12 Απριλίου 2024 το εργαστήριο δεξιοτήτων, μέσα από την ενότητα του επαγγελματικού προσανατολισμού, πραγματοποίησε την προγραμματισμένη από καιρό επίσκεψη στο ΕΠΑΛ Λαγκάδα.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν και να δουν από κοντά την λειτουργία του επαγγελματικού λυκείου. Επισκεφτήκαμε όλα τα εργαστήρια, τους τομείς και τις ειδικότητες, ώστε να πάρουν περισσότερες πληροφορίες για τα μαθήματα, τα επαγγελματικά καθήκοντα και δικαιώματα.

Τους ευχόμαστε από καρδιάς κάθε επιτυχία και τους εγγυόμαστε ότι θα παραμείνουμε στο πλάι τους για ότι και όποτε μας χρειαστούν.

.

.

– 7οι Περιφερειακοί Αγώνες Γλώσσας Γυμνασίων

Ο Σύλλογος Αποφοίτων Φιλοσοφικής Σχολής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης «ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ» σε συνεργασία με Συμβούλους Εκπαίδευσης Φιλολόγων Κεντρικής Μακεδονίας και με έγκριση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας διοργάνωσε τους 7ους Περιφερειακούς Μαθητικούς Αγώνες Νέας Ελληνικής Γλώσσας «Η γλώσσα μου… ο κόσμος μου» για μαθήτριες και μαθητές Γυμνασίων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και σχολείων της ομογένειας. Οι Αγώνες διεξήχθησαν διαδικτυακά, μέσω της πλατφόρμας Webex, σε δύο φάσεις (27 Μαρτίου και 4 Aπριλίου 2024). Νικήτρια αναδείχθηκε η ομάδα του 1ου Γυμνασίου Αριδαίας.

Το σχολείο μας εκπροσώπησαν με αξιώσεις και πολύ ενθουσιασμό οι μαθήτριες Γούναρη Μυρσίνη, Μαγλουσίδη Ελένη, Νταμπούδη Νικολέτα, Χατζηαντωνίου Χριστίνα και ο μαθητής Ματαράς Γιάννης. Τους συγχαίρουμε για την υποδειγματική συνεργασία τους και τους ευχαριστούμε για τη συμμετοχή τους! 

– Βιβλιοπαρουσίαση: “Το Χωριό” του Κωνσταντίνου Μπατσιόλα

Μια εξαιρετική εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Βιβλιοθήκη του σχολείου μας. Ο συγγραφέας Κωνσταντίνος Μπατσιόλας, αγαπητός καθηγητής του σχολείου μας, προσκλήθηκε και παρουσίασε στους Ομίλους Βιβλίου και Δημιουργικής Γραφής το ιστορικό του μυθιστόρημα “Το Χωριό”, εκδ. Μέθεξις. 

Στα τέλη του 19ου αιώνα σε ένα ελληνικό χωριό του τουρκοκρατούμενου κάμπου της Θεσσαλονίκης δύο παιδιά εξαφανίζονται. Όλοι αναστατώνονται. Φοβούνται τα χειρότερα. Πολλοί υποψιάζονται πως υπαίτιοι είναι  Βούλγαροι από το διπλανό βουλγαροχώρι. Την ίδια στιγμή Τούρκοι στρατιώτες περικυκλώνουν το Χωριό. Τι θα συμβεί; Θα βρεθούν τα παιδιά; Κινδυνεύει το Χωριό;

Ένα βιβλίο ύμνος στα χωριά του κάμπου που υπέμειναν στωικά αμέτρητους πόνους, αγωνίες και κινδύνους σε εποχές πολύ δύσκολες!

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των ομίλων “Πάμε βιβλίο!” και “Πλάθοντας ιστορίες, ο Διευθυντής, κ. Μπράβος Αθανάσιος, οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί, Αργυριάδου Μαρία, Σιδηροπούλου Σοφία, Βουδούρη Ελένη και Καραγεωργίου Αστέριος συζητήσαμε με τον συγγραφέα για το βιβλίο, τη χαρά και την απόλαυση της ανάγνωσης, τη διαδικασία και τις προκλήσεις της συγγραφής.

Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Μπατσιόλα για τη μοναδική εμπειρία που μας προσέφερε! 

– Το Γυμνάσιο Μυγδονίας σε θεατρική παράσταση

Την Τετάρτη 10 Απριλίου, το σχολείο μας παρακολούθησε ένα τρυφερό, μοντέρνο και άκρως επίκαιρο musical στο κινηματοθέατρο Ράδιο Σίτυ, το έργο της Μαρίας Στέφανου «Ένα Βήμα τη Φορά»

Ενθουσιαστήκαμε όλοι, μικροί και μεγάλοι με το πέρασμα ενός κοριτσιού προς την ενηλικίωση και την αγάπη εαυτού μέσα από τον δρόμο των συναισθημάτων, τον φόβο, τον θυμό, τη ζήλεια, τον ανταγωνισμό, τα πρέπει, τα θέλω και την προσωπική της ευθύνη. Γελάσαμε, συγκινηθήκαμε, χαρήκαμε και ταυτιστήκαμε μέσα από τις μεγάλες αλλά τόσο απλές αλήθειες της διαδρομής μας προς εμάς. 

Σίγουρα του χρόνου θα παρακολουθήσουμε και το δεύτερο μέρος του έργου που ακόμη…. είναι στα χαρτιά. 

.

.

– Το Γυμνάσιο Μυγδονίας στον 4ο Διαγωνισμό Θετικών Επιστημών ΔΕΛΑΣΑΛ

Το Γυμνάσιο Μυγδονίας συμμετείχε στον 4ο Διαγωνισμό Θετικών Επιστημών ΔΕΛΑΣΑΛ, το Σάββατο 6 Απριλίου 2024.

Στον χώρο του διαγωνισμού, Κολλέγιο ΔΕΛΑΣΑΛ, το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από 3 ομάδες μαθητών, τις εξής:
1η ομάδα: G.G.V. : Διπίδης Κυριάκος, Μυρτώ Καρατζιά, Τριβιζά Σοφία-Μαρία.
2η ομάδα: Nerds of science : Γκετσεντούδη Κωνσταντίνα, Κρεβάικα Αθανασία, Λαζάρου Ελένη.
3η ομάδα: The Incredibles: Γούναρη Αλεξάνδρα, Κουλουμπατσάνη Βασιλική, Κουλουμπατσάνη Στυλιανή.


Μία από τις 3 ομάδες μας έφτασε λίγο πριν τη 2η φάση, λαμβάνοντας πολύ καλή βαθμολογία κατά τη διάρκεια της 1ης φάσης του διαγωνισμού, αλλά δυστυχώς δεν τα κατάφερε να διακριθεί. Ωστόσο, η εμπειρία όλων (μαθητών, καθηγητών αλλά και των μητέρων των μαθητών μας, οι οποίες παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τη διεξαγωγή του διαγωνισμού) ήταν φανταστική! Κάτι που μας έκανε αυθόρμητα να “κλείσουμε” ραντεβού με τον συγκεκριμένο διαγωνισμό, πρώτα ο Θεός, και για του χρόνου! 

Μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του Κολλεγίου ΔΕΛΑΣΑΛ, όπου αναφέρεται η συμμετοχή του σχολείου μας

Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες που πήραν μέρος με ενθουσιασμό και στις καθηγήτριες που τους προετοίμασαν και συνόδευσαν.

.

.

– Το λατινικό Βασίλειο της Θεσσαλονίκης 1204- 1224 (Ιστορία Β’ Γυμνασίου)

Με πολλή χαρά οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β2 υποδέχθηκαν στην τάξη τους τον Ιστορικό και Θεολόγο κ. Μπατσιόλα Κωνσταντίνο. Ο συγγραφέας του βιβλίου “Η Θεσσαλονίκη κατά τη Λατινοκρατία”, εκδ. Μέθεξις, μοιράστηκε με τους μαθητές και τις μαθήτριες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για μια από τις λιγότερο γνωστές περιόδους της ιστορίας του τόπου μας, όταν μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Σταυροφόρους η πόλη της Θεσσαλονίκης και εδάφη της Θράκης, της Μακεδονίας και της Θεσσαλίας πέρασαν υπό τον έλεγχο του Βονιφάτιου Μομφερατικού και των διαδόχων του (1204-1224).  Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Μπατσιόλα για την άμεση και ενθουσιώδη ανταπόκριση στην πρόσκλησή μας.

Η παρουσίαση αυτή υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Μεσαιωνικής και Νεότερης Ιστορίας Β’ Γυμνασίου την Πέμπτη, 11 Απριλίου 2024.

– Η Α’ τάξη στο Εθνικό Κολυμβητήριο

Την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024 η Α’ γυμνασίου στο πλαίσο των μαθημάτων της Φυσικής Αγωγής και του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων στην ενότητα ‘’ασφάλεια και διάσωση μέσα στο νερό‘’ επισκέφτηκε το Εθνικό Κολυμβητήριο Θεσσαλονίκης.

Ο καθηγητής Κολύμβησης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης του ΤΕΦΑΑ κύριος Αλεξίου Σεραφείμ μέσω της προσέγγισης του δίδαξε και εξοικείωσε τα παιδιά μέ το νερό, τις βασικές κολυμβητικές δεξιότητες της αναπνοής, της επίπλευσης, της βύθισης και της διάσωσης.

Ευχαριστούμε τους μαθητές μας της Γ’ γυμνασίου Μιχαηλίδη Δημήτριο, Στεφάνου Άγγελο, Στόικο Κωσταντίνο Μπαρουτέ Νικόλαο και της Α’ γυμνασίου Στέλλα Κουλουμπατσάνη οι οποίοι, ως αθλητές κολυμβητές, βοήθησαν να γίνει το πρακτικό μέρος καθώς και τους συνοδούς καθηγητές, τον πατέρα Νικόλαο Βασιλείου, τις κυρίες Θωμαή Μητσοπούλου, Βανέσα Ποζιδου και Σοφία Σιδηροπούλου, για την διεκπεραίωση της εκπαιδευτικής επίσκεψης.

Οι γυμναστές του σχολείου μας,

Μυγδανάλευρος Τιμολέων

Κοπρουτσίδης Άνθιμος

.

.

– Επίσκεψη του Γ1 στα Συμμαχικά Κοιμητήρια και το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα

Την Τρίτη 2 Απριλίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ1 τμήματος πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη σε δύο ιστορικούς τόπους της πόλης της Θεσσαλονίκης. Αρχικά, επισκέφθηκαν τα Συμμαχικά Κοιμητήρια Ζέιτενλικ (Αμπελόκηποι), όπου περιηγήθηκαν στον χώρο και συνέλεξαν πληροφορίες για εργασίες τους στο μάθημα της Ιστορίας. Στη συνέχεια, μετέβησαν στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, ένα κτήριο ιστορικό, όπου ξεναγήθηκαν στη μόνιμη έκθεσή του και συμμετείχαν στο Πιλοτικό Πρόγραμμα σχεδιασμού και παρουσίασης καινοτόμων δράσεων στη Διδακτική της Ιστορίας για τον Β’ Π. Π. στη Μακεδονία: “Θεσσαλονίκη – Μακεδονία: Διαχείριση της Μνήμης του Πολέμου στην Κοινωνία”.  

Με τα ερεθίσματα που δέχθηκαν οι μαθητές και οι μαθήτριες εμπλούτισαν τις ιστορικές τους γνώσεις, προβληματίστηκαν, συζήτησαν και εκφράστηκαν δημιουργικά για τη φύση του πολέμου. Τους μαθητές συνόδευσαν η διδάσκουσα, κ. Αργυριάδου Μαρία- φιλόλογος, και ο κ. Ορφανός Γιάννης- μαθηματικός. 

.

.

– Εργαστήρια Δεξιοτήτων & Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Το εργαστήριο δεξιοτήτων του Γυμνασίου μας υποδέχθηκε στις 29 Μαρτίου την κα. Στρίμτσου Αναστασία, απόφοιτη του Τμήματος Πολιτισμού και Δημιουργικών Μέσων και Βιομηχανιών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Στο πλαίσιο της ενότητας “Ασφάλεια στο διαδίκτυο” παρουσιάστηκε η ταινία “Flag Hunter” και ακολούθησε συζήτηση.

Σύμφωνα με τα λόγια της δημιουργού: “Το “Flag Hunter”, διάρκειας 18 λεπτών, αφορά στην αποπλάνηση ανηλίκων μέσω διαδικτύου, ένα σύγχρονο ζήτημα που προσπαθούμε να μοιραστούμε με όσο περισσότερο νεαρό κοινό καθίσταται εφικτό. Η ταινία είναι βασισμένη τόσο στην προσωπική μου εμπειρία με το ζήτημα της διαδικτυακής αποπλάνησης, όσο και στο θεωρητικό υπόβαθρο μιας έρευνας που έχει αποτελέσει το γραπτό κομμάτι της πτυχιακής μου εργασίας.”

Ο σκοπός των παρουσιάσεων είναι η πληροφόρηση εφήβων, εκπαιδευτικών και γονέων-κηδεμόνων για την ύπαρξη του φαινομένου καθώς και η καθοδήγηση των νεαρών ατόμων για τις δράσεις που μπορούν να λάβουν σε περίπτωση εμπλοκής σε αντίστοιχες συνθήκες.

.

.


– Διδακτική επίσκεψη Α’ τάξης

Στις 15 Μαρτίου ομάδα μαθητών της Α’ Γυμνασίου με αρχηγό τον καθηγητή πατέρα Νικόλαο Βασιλείου και συνοδό τον γυμναστή κ.Τίμο Μυγδανάλευρο πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών και του Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων για τη Θεία Λειτουργία. Προορισμός ήταν τα δύο μεγάλα παλαιοχριστιανικά βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης μας και μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της Ουνέσκο, ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου και ο Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου-Ροτόντα.

Ο πατήρ Νικόλαος μας έκανε μια εμπεριστατωμένη ξενάγηση στον ιερό ναό του πολιούχου μας, προσκυνήσαμε το κιβώριο όπου φυλάσσονται τα άγια λείψανά του, ψάλαμε εν χορώ το απολυτίκιό του, θαυμάσαμε την μνημειακή αρχιτεκτονική του ναού και τα περίφημα ψηφιδωτά που τον κοσμούν. Τέλος, επισκεφτήκαμε την κατακόμβη και μάθαμε το ιστορικό της μυροβλυσίας του Αγίου καθώς και κάποια θαύματά του που σημειώθηκαν στη νεότερη ιστορία μας.

Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε στον ιερό ναό Αγίων Αγγέλων-Αγίου Γεωργίου (Ροτόντα). Πρόκειται για τον παλαιό (4ου αιώνα) αυτοκρατορικό, μητροπολιτικό χριστιανικό ναό της Συμβασιλεύουσας Θεσσαλονίκης, που ακόμη και οι κατακτητές Τούρκοι ονόμαζαν Παλαιά Μητρόπολη. Ευελπιστούμε στην τοποθέτηση τουλάχιστον ενός σταυρού σε εμφανέστατο σημείο ώστε να μην δίνουμε την εντύπωση ότι σήμερα αποτελει τζαμί ενώ λειτουργεί ο ορθόδοξος χριστιανικός ναός-μνημείο μια φορά τον μήνα. Θαυμάσαμε την αρχιτεκτονική και ηχητική του περίκεντρου ναού που μπορεί να συγκριθεί μόνο με το Πάνθεο στη Ρώμη.

Κλείνοντας, αναφέρουμε αυθόρμητα λόγια κάποιων μαθητών μας: “τελικά η βυζαντινή ιστορία στη Θεσσαλονίκη μας δεν είναι ένα ξεχασμένο κομμάτι στο ντουλάπι του χρόνου… είναι κάτι ζωντανό που ξετυλίγεται μπροστά μας καθημερινά και αρκεί να του δώσεις σημασία και να το κοιτάξεις!!!

.

– Η πρώτη μας ErasmusQuake εφημερίδα!

Καθώς προετοιμάζεται η μαθητική κινητικότητα στο Δουβλίνο στο πλαίσιο του Erasmus+ KA122 έργου μας «”Εν τάξει και εν κινήσει” – ένας Erasmus δημιουργικός σεισμός φέρνει την κίνηση της αλλαγής και εμπεδώνει την καινοτομία στην καθημερινή σχολική πράξη!» , οι 12 μετέχοντες μαθητές ερευνούν, ανακαλύπτουν, δημιουργούν και παρουσιάζουν!

Επέλεξαν τις θεματικές, αναζήτησαν πληροφορίες, εμπνεύστηκαν από την ιστορία, τα μνημεία, τους χώρους επίσκεψης, έγραψαν παραμύθια με άρωμα Ιρλανδίας και έγιναν αρθρογράφοι! Η πρώτη τους εφημερίδα είναι έτοιμη!

– Το Γυμνάσιο Μυγδονίας στο Φεστιβάλ Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας

Στο πλαίσιο του Μαθητικού Φεστιβάλ 1ο Πανηγύρι Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας που διοργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης στο αμφιθέατρο του 2ου ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Νεάπολης, το σχολείο μας έδωσε δυναμικό το παρόν επιλέγοντας την επιστήμη της Βιολογίας και το θέμα: “Η Πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής”.

Όλοι οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου φιλοτέχνησαν με μεράκι υπέροχες διατροφικές πυραμίδες επιλέγοντας την υγιεινή Μεσογειακή Διατροφή. 19 από αυτούς τους μαθητές συμμετείχαν στην ομάδα του Φεστιβάλ και την Παρασκευή 29 Μαρτίου παρουσίασαν σε ένα μεγάλο κοινό μαθητών, καθηγητών και συμβούλων εκπαίδευσης το θέμα μας.

Μέσα από την ευφράδεια αλλά και δημιουργική τόλμη των μαθητών μας έγινε σε όλους σαφές το μήνυμα μας: Βάζοντας στο πιάτο μας τις τροφές της Μεσογειακής Διατροφής σε συγκεκριμένες αναλογίες, θα κάνουμε ομορφότερη αλλά και μεγαλύτερη τη ζωή μας!

.

.

– Διάλεξε ένα Erasmus logo!

Πόσο ευφάνταστοι αποδεικνύονται οι μαθητές του σχολείου μας όταν καλούνται να δημιουργήσουν!

Η ομάδα Erasmus του Γυμνασίου Μυγδονίας σας προσκαλεί να δείτε τις δημιουργίες τους και να ψηφίσετε!

Στην πορεία της προετοιμασίας για την μαθητική κινητικότητα Erasmus+ KA122 στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας, οι 12 μετέχοντες μαθητές κλήθηκαν να προτείνουν το λογότυπο της κινητικότητας. Δούλεψαν, άλλοι ατομικά και άλλοι σε ζευγάρια, άλλοι με τον παραδοσιακό τρόπο της ζωγραφικής και άλλοι με τις νέες τεχνολογίες, και μας παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους!

7 τα προτεινόμενα έργα και καλούμαστε όλοι μας να τα θαυμάσουμε και να ψηφίσουμε αυτό που προτιμάμε. Το επικρατέστερο θα συντροφεύει την ομάδα όχι μόνο τις ημέρες της μετακίνησης αλλά και κατά την προετοιμασία και την παρουσίαση των αποτελεσμάτων μετά την επιστροφή.

Μπορείτε να δείτε τα λογότυπα και να ψηφίσετε ακολουθώντας τον σύνδεσμο εδώ ή https://bit.ly/erasmusLOGO ή μέσω του QRcode

Η μαθητική αυτή κινητικότητα θα πραγματοποιηθεί από 5 ως 12 Μαΐου 2024 στο πλαίσιο του Erasmus+ KA122 έργου μας με τίτλο: «”Εν τάξει και εν κινήσει” – ένας Erasmus δημιουργικός σεισμός φέρνει την κίνηση της αλλαγής και εμπεδώνει την καινοτομία στην καθημερινή σχολική πράξη!» και κωδικό: 2023-1-EL01-KA122-SCH-000125123 . Το σχολείο μας θα συνεργαστεί με το Trinity Comprehensive School, Ballymun του Δουβλίνου.

Η ομάδα Erasmus του Γυμνασίου Μυγδονίας έχει παρουσία και στα social media:

facebook : A.Li.E.N.EroERASMUS

instagram : ero_erasmus_greece

– Συνάντηση με τη μεταφράστρια κ. Δότση Δήμητρα

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Λογοτεχνίας οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β2 μελέτησαν το βιβλίο «Ο αδερφός μου κυνηγάει δεινοσαύρους» του Τζάκομο Ματσαριόλ.

Το βραβευμένο βιβλίο παρουσιάζει τη ζωή και τη σχέση του μικρού, και αργότερα εφήβου, Τζάκ με τον αδερφό του Τζοβάννι, που έχει σύνδρομο down. Ειλικρινές, συγκινητικό αλλά και αστείο το βιβλίο μιλά για την αγάπη, τη φιλία και τον σεβασμό για τον συνάνθρωπο.

Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης του, την Τρίτη 26 Μαρτίου 2024, οι νεαροί αναγνώστες και η φιλόλογός τους, κ. Αργυριάδου Μαρία, συναντήθηκαν διαδικτυακά με τη μεταφράστρια του βιβλίου κ. Δότση Δήμητρα. Η πολύ φιλική και ευγενική κ. Δότση μάς αφηγήθηκε την ιστορία της ελληνικής έκδοσης, μας εξήγησε τους λόγους για τους οποίους το αγαπά και μας αποκάλυψε πληροφορίες για την τύχη των ηρώων του.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν γεμάτοι ενθουσιασμό στη συζήτηση. Εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους, διατύπωσαν απορίες και άδραξαν, τέλος, την ευκαιρία να αντλήσουν πληροφορίες για το επάγγελμα του μεταφραστή.

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Δότση Δήμητρα για τη θετική της ανταπόκριση  στην πρόσκλησή μας!

– Σχολική Εορτή 25ης Μαρτίου 1821

Την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024, το σχολείο μας τίμησε με εκδήλωσή του την 203η επέτειο κήρυξης της Επανάστασης του 1821.

Μαθητές και μαθήτριες της Γ’ τάξης παρουσίασαν το χρονικό του Αγώνα συνοδευόμενο από ψηφιακή παρουσίαση έργων τέχνης, απήγγειλαν κείμενα πεζά και ποιητικά, και εξέθεσαν έργα ζωγραφικής. Η χορωδία του σχολείου, αποτελούμενη από μαθήτριες της Α’ και Β’ τάξης, και η μουσικός, κ. Μακρή Νίκη, απέδωσαν με τρόπο εξαιρετικό τραγούδια που μας συγκίνησαν. Στο τέλος της γιορτής η χορευτική ομάδα μαθητριών της Β’ τάξης, υπό την επιμέλεια του κ. Κοπρουτσίδη Άνθιμου, χόρεψε παραδοσιακούς χορούς.

Το μαθητικό κοινό παρακολούθησε με πολύ ενδιαφέρον την εκδήλωση και χειροκρότησε θερμά όλους τους συντελεστές.

Τη γιορτή επιμελήθηκαν οι εκπαιδευτικοί Αργυριάδου Μαρία και Καραγεωργίου Αστέριος.

Τη Δευτέρα 25 Μαρτίου 2024 το άγημα με τη σημαία του σχολείου μας συμμετείχε στον εκκλησιασμό και την εορταστική δοξολογία στον Ι.Ν. Κοιμήσεως της Θεοτόκου Δρυμού και έπειτα στην επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφάνων στο Ηρώο του χωριού. Ακολούθησε η μαθητική παρέλαση.

Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές και στις μαθήτριες που μας έκαναν περήφανους καθώς και στους γυμναστές μας που τους προετοίμασαν.

.

.

– 1η Κινητικότητα Erasmus+ KA122, Νίκαια, Γαλλία

Είναι και κάποιες φορές που η σχολική ζωή επιφυλάσσει εκπλήξεις ευχάριστες, που οι προσδοκίες ξεπερνιούνται και γίνονται ένας ανεκτίμητος θησαυρός εμπειριών και συναισθημάτων που μπορεί να μας συνοδεύουν για την υπόλοιπη ζωή μας. Μία τέτοια εμπειρία βιώσανε 4 καθηγήτριες του γυμνασίου μας, κατά την διάρκεια της επιμορφωτικής κινητικότητας στα πλαίσια του εγκεκριμμένου για το Γυμνάσιο Μυγδονίας Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA122 με τίτλο «”Εν τάξει και εν κινήσει” – ένας Erasmus δημιουργικός σεισμός φέρνει την κίνηση της αλλαγής και εμπεδώνει την καινοτομία στην καθημερινή σχολική πράξη!» με κωδικό: 2023-1-EL01-KA122-SCH-000125123 . Η κινητικότητα έλαβε χώρα από τις 11 έως και τις 16 Μαρτίου 2024 στην Νίκαια της Γαλλίας και υλοποιήθηκε από τον οργανισμό Europass Teacher Academy.

Το θέμα της επιμόρφωσης ήταν: “Happy Schools – Positive Education for Wellbeing and Life Skills Development” και οι καθηγήτριες που συμμετείχαν στην επιμορφωτική κινητικότητα ήταν: η κα Καραζαρίφη Ζωή, καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας, η κα Ποζίδου Βανέσσα, καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, η κα Μούρα Ελευθερία, καθηγήτρια Μαθηματικών στην ειδική Αγωγή και η κα Βουδούρη Ελένη, καθηγήτρια φιλόλογος.

Μέσα από ομαδοσυνεργατικές προσεγγίσεις ήρθαν σε επαφή με συναδέλφους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, γνώρισαν άλλα εκπαιδευτικά συστήματα και αντάλλαξαν γνώμες και πρακτικές.

Το σεμινάριο  στόχευε στην ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε νέες κοινωνιολογικές και ψυχολογικές θεωρίες:

 α. PERMA: The Scientific Theory of Happiness

 β. FLOW: The Principle of Engagement

η εφαρμογή των οποίων μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία στέρεων σχέσεων όλων των εμπλεκόμενων στην διαδικασία της μάθησης και να οδηγήσει στην ψυχική ηρεμία, αρμονία με τον εαυτό τους και ενσυναίσθηση  με τα υπόλοιπα μέλη της μαθητικής κοινότητας. Ο εμπλουτισμός της παιδαγωγικής διαδικασίας με νέες μεθόδους που εστιάζουν σε μιά ολιστική προσέγγιση της προσωπικότητας του δίδυμου μαθητή-δασκάλου, δίνει άλλη διάσταση στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη με ιδιαίτερα ενθαρρυντικά αποτελέσματα για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Το σεμινάριο πλαισιώθηκε και από δύο πολύ ενδιαφέρουσες ξεναγήσεις στην πανέμορφη πόλη της Νίκαιας, οργανωμένες από τον ίδιο οργανισμό, για να μας μυήσει στην ιστορία, στις γεύσεις και στα χρώματα αυτής της μεσογειακής πόλης της Γαλλίας, την άλλοτε αποικία των Φωκααίων.

Η εμπειρία ανεπανάληπτη!

Προτροπή και ευχή όλων μας, να συμμετέχουν σε τέτοιες δράσεις όλο και περισσότεροι συνάδελφοι του σχολείου μας.

– Ενδοσχολική επιμόρφωση στη χρήση νέων τεχνολογιών

Σε μια διαδικτυακή συνάντηση το απόγευμα της Πέμπτης 21/03/2024 οι εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Μυγδονίας παρακολούθησαν ενδοσχολική επιμόρφωση με εισηγητή τον καθηγητή Πληροφορικής του σχολείου μας, τον κύριο Θωμά Δερμάρη.

Παρουσιάστηκαν παραδείγματα και προτάσεις αξιοποίησης διαδικτυακών εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ), όπως το ChatGPT και το Gemini, στην προετοιμασία και την οργάνωση διδακτικών σεναρίων και δραστηριοτήτων. Ακολούθησε γόνιμη συζήτηση για τη μέχρι τώρα δυνατότητα χρήσης των τεχνολογιών αυτών καθώς και για τους πιθανούς κινδύνους και τις δυσκολίες που προκύπτουν από τη χρήση τους από εκπαιδευτικούς και μαθητές.

.

.

Ημερολόγιο

Μάι 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Ο καιρός

Μετάφραση – Translation

Google Maps