– Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την Κλιματική Κρίση
Στις 13 Φεβρουαρίου 2024 οι καθηγητές και καθηγήτριες του Γυμνασίου Μυγδονίας παρακολούθησαν το τρίτο μέρος του επιμορφωτικού διαδικτυακού σεμιναρίου με θέμα «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για τις φυσικές καταστροφές και την Κλιματική Κρίση: Αναλαμβάνουμε δράση …». Η ενότητα αυτή είχε το θέμα “Ακραία Καιρικά Φαινόμενα και Κλιματική Κρίση”.
Τη συγκεκριμένη επιμορφωτική δράση, συνολικής διάρκειας 16 ωρών, διοργανώνει η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε) με στόχο την ενημέρωση των εκπαιδευτικών σε θέματα φυσικών καταστροφών και Κλιματικής Κρίσης.
– Δράση για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Γ’ τάξη
Στις 12.12.23, στο μάθημα “Εργαστήρια Δεξιοτήτων” και με αφορμή την ενότητα του επαγγελματικού προσανατολισμού, καλέσαμε τον κ. Δημήτρη Χριστοφορίδη υπεύθυνο και σύμβουλο Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Σ.Ε.Π.) του Λυκείου Μυγδονίας.
Στο πλαίσιο της αντίστοιχης ημερίδας οι μαθητές της Τρίτης Γυμνάσιου ενημερώθηκαν σχετικά, ώστε να καλλιεργήσουν το “Γνῶθι σεαυτόν” διαχειρίζοντας έτσι καλύτερα τις δεξιότητες, τις γνώσεις, τα βιώματα και τα ενδιαφέροντα τους. Με αυτόν τον τρόπο καθίστανται ικανοί να προσδιορίσουν και να εφαρμόσουν εκπαιδευτικές και επαγγελματικές αποφάσεις, ανοίγοντας τον σωστό δρόμο στην μετέπειτα εκπαιδευτική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία, δεδομένου ότι σε αυτή την ηλικία επιλέγουμε τις σπουδές και όχι απαραίτητα και το επάγγελμα, καθώς αυτονόητες διαδρομές δεν υπάρχουν όπως στο παρελθόν.
ΜΥΓΔΑΝΑΛΕΥΡΟΣ ΤΙΜΟΛΕΩΝ
– Η Α’ Γυμνασίου μαθαίνει για το Τρίαθλο
Ενημέρωση για το Τρίαθλο, Εργαστήριο Σωματικής Άσκησης και Δεξιοτήτων
Την Πέμπτη 09/02/2024 επισκέφθηκε το σχολείο μας ο ομοσπονδιακός προπονητής κύριος Νίκος Νεράντζης με σκοπό να γνωρίσει στους μαθητές της Α’ Γυμνασίου το ολυμπιακό άθλημα του Τρίαθλου.
Αλλά . . . τι είναι το Τρίαθλο;
Κολύμπι – Ποδήλατο – Τρέξιμο σε διάφορες αποστάσεις
Είναι ολυμπιακό άθλημα από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σίδνεϊ το 2000. Ο αθλητής συμμετέχει διαδοχικά στα τρία αγωνίσματα και μάλιστα συνεχόμενα, χωρίς κενό, πέραν αυτού που χρειάζεται για να προσαρμόσει τον εξοπλισμό του. Υπάρχει ποικιλία στα αγωνίσματα ως προς την απόσταση, ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν προκύψει και παραλλαγές ως προς το έδαφος στο οποίο διεξάγεται κάθε αγώνισμα – το κολύμπι σχεδόν πάντα διεξάγεται σε ανοιχτή θάλασσα.
Υπάρχουν τα εξής αγωνίσματα:
- Ολυμπιακό Τρίαθλο : 1,5 χλμ κολύμπι, 40 χλμ ποδηλασία και 10 χλμ τρέξιμο.
- Aquathlon : 2,5 χλμ τρέξιμο, 1 χλμ κολύμπι και 2,5 χλμ τρέξιμο. Σε περίπτωση που το νερό έχει πολύ χαμηλή θερμοκρασία, το αγώνισμα μετατρέπεται σε 1 χλμ κολύμβηση και 5 χλμ τρέξιμο.
- Δίαθλο : 10 χλμ τρέξιμο και 40 χλμ ποδηλασία
- Cross Τρίαθλο : 1χλμ κολύμβηση, 20-30 χλμ ορεινή ποδηλασία και 6-10 χλμ ανώμαλου δρόμου.
- Τρίαθλο μακράς απόστασης Isoman : διπλασιασμός ή τριπλασιασμός των αποστάσεων του ολυμπιακού τριάθλου.
- Sprint Τρίαθλο : 750 μ κολύμβηση, 20 χλμ ποδηλασία και 5 χλμ τρέξιμο.
Οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής
Τιμολέων Μυγδανάλευρος
Άνθιμος Κοπρουτσίδης
– Σεμινάριο Α’ Βοηθειών για τη Β τάξη
Τετάρτη 7/2/2024
Σήμερα στο σχολείο μας, φιλοξενήσαμε για δεύτερη φορά τις δυο υπέροχες εθελόντριες κυρίες του Συλλόγου “Σύλλογος ΑΓΑΠΗ Βασιλικής Κόμνου” οι οποίες με προσωπικό κόπο, έξοδα κι εντελώς ανιδιοτελώς εκπαίδευσαν δωρεάν επί 3 ώρες (πραγματικές και όχι ακαδημαϊκές) τους μαθητές μας της Β Γυμνασίου πάνω σε θέματα πρώτων βοηθειών, απινίδωσης και ΚΑΡΠΑ.
Εκτός της θεωρίας, οι μαθητές μας έκαναν και πρακτική ΚΑΡΠΑ πάνω στα προπλάσματα, υλικό που οι ίδιες έφεραν μαζί τους.
Ευχαριστούμε θερμά την κ. Ελένη Τσώνη για την εμπειρία ζωής που μας προσέφερε σήμερα με το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Πρώτων Βοηθειών.
– Συμμετοχή του Γυμνασίου Μυγδονίας στην Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή Εβδομάδα.
Η διοργάνωση των Ολυμπιακών αγώνων στο Παρίσι το καλοκαίρι του 2024 έγινε η αφορμή πολλών παιδαγωγικών συμπράξεων των δύο χωρών προκειμένου να αναδειχτεί η πολιτιστική συνάφεια των δύο λαών.
Στο πλαίσιο της Ολυμπιακής και Παραολυμπιακής Εβδομάδας που διοργάνωσε το IFA (Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών), με καλεσμένους Έλληνες και Γάλλους ολυμπιονίκες, το Γυμνάσιο Μυγδονίας συμμετείχε με επιτυχία σε δύο συναντήσεις – συνεντεύξεις.
Συγκεκριμένα, την Τρίτη 6 Φεβρουαρίου οι μαθητές της Β1 τάξης παρευρέθηκαν στην διαδικτυακή συνάντηση με την Γαλλίδα πρωταθλήτρια και ολυμπιονίκη της ενόργανης Γυμναστικής Anne Khum, ενώ την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου οι μαθητές της Γ1 τάξης συμμετείχαν και παρακολούθησαν την διαδικτυακή συνέντευξη του Έλληνα πρωταθλητή και Ολυμπιονίκη της χειροσφαίρησης Αλέξη Αλβανού.
Οι συναντήσεις έγιναν ταυτόχρονα σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας και της Γαλλίας που δήλωσαν συμμετοχή και συμμετείχαν ενεργά στις εκδηλώσεις για τους Ολυμπιακούς αγώνες “J.O. Paris 2024” με ταυτόχρονη μετάφραση και στις δύο γλώσσες.
Μία πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα και συναρπαστική εμπειρία για μαθητές αλλά και για συναδέλφους. Γνωρίσαμε από κοντά αθλητές που ξεπέρασαν τον εαυτό τους για να φτάσουν σε επίπεδο επιδόσεων Ολυμπιακών αγώνων, τις αναπόφευκετες θυσίες αλλά και τις μεγάλες χαρές που γνώρισαν στην πορεία της καριέρας τους. Ένα πολύ θετικό παράδειγμα ζωής για τους σημερινούς έφηβους!
Η τριβή με την γλώσσα στόχο είναι επίσης ο δεύτερος μεγάλος παιδαγωγικός στόχος που επιτεύχθηκε σ’αυτές τις συναντήσεις. Οι μαθητές ακούγοντας τις δύο γλώσσες σε αυθεντικό λόγο, συνέκριναν, αποκωδικοποίησαν και τελικά εμπέδωσαν τον διαφορετικό τονισμό και την μουσικότητα της Γαλλικής γλώσσας.
.
.
– Ενημερωτική εκδήλωση: Παιδί και Διαδίκτυο
Πρόσκληση γονέων και εκπαιδευτικών σε ενημερωτική εκδήλωση (δια ζώσης και διαδικτυακά) για το παιδί και την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο στο ΝΟΗΣΙΣ 9.2.2024
.
Περισσότερες πληροφορίες . . .
https://www.noesis.edu.gr/paidi-kai-diadiktio-safe-surf-9-2-2024/
– Ενδοσχολική επιμόρφωση: Εφαρμόζοντας το CLIL στο Γυμνάσιο Μυγδονίας
Σε μια διαδικτυακή συνάντηση το απόγευμα της Τετάρτης 31/01/2024 οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν την ενδοσχολική επιμόρφωση με τίτλο «Εφαρμόζοντας το CLIL στο Γυμνάσιο Μυγδονίας: Εμποτισμός των γνωστικών με γλωσσικούς στόχους».
Εισηγήτριες ήταν η φιλόλογος κα Μαρία Δαγγλή και η γεωλόγος κα Αναστασία Καραστερίου, οι οποίες είχαν επιμορφωθεί για την εφαρμογή της μεθόδου στην Οξφόρδη, στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS KA1 με κωδικό: 2016-1-EL01-KA101-022929 και με τίτλο: «CLIL και Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.): από τη θεωρία στη σχολική πράξη. Μαθαίνω, παρατηρώ και εφαρμόζω, για μια δυναμική διδασκαλία με επίκεντρο το μαθητή!».
Παρουσιάστηκαν παραδείγματα της μέχρι τώρα αξιοποίησης της μεθόδου CLIL (Content and Language Integrated Learning) από τις δύο εισηγήτριες τόσο στη διδασκαλία μέσα στην τάξη όσο και κατά την υλοποίηση συνεργατικών Ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus και eTwinning καθώς και από την συνδιδασκαλία της καθηγήτριας Γαλλικών κας Ζωής Καραζαρίφη με τον γυμναστή κο Τιμολέοντα Μυγδανάλευρο. Επιπλέον, η καθηγήτρια αγγλικών κα Ελισάβετ Ποζίδου παρουσίασε ένα τρόπο αξιοποίησης της μεθόδου, συνδυάζοντας το μάθημα των αγγλικών με την τέχνη.
Τέλος, αναλύθηκε μια πρόταση συνδιδασκαλίας, εμπνευσμένη από τις αρχές της παιδαγωγικής μεθόδου C.L.I.L. κατά την οποία ο εκπαιδευτικός φιλολογικών μαθημάτων, ως «γλωσσική σκιά», συνεργάζεται με τον εκπαιδευτικό των άλλων αντικειμένων για να οργανώσουν σχέδιο μαθήματος που στοχεύει στη γλωσσική εξομάλυνση των κειμένων και της επιστημονικής ορολογίας στη μητρική γλώσσα, έτσι ώστε να γίνει το διδακτικό περιεχόμενο καλύτερα αντιληπτό από τους μαθητές.
.
.
– Επιμόρφωση για την Κλιματική Αλλαγή
Στις 24 Ιανουαρίου 2024 οι καθηγητές και καθηγήτριες του Γυμνασίου Μυγδονίας παρακολούθησαν το δεύτερο μέρος του επιμορφωτικού διαδικτυακού σεμιναρίου με θέμα «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για τις φυσικές καταστροφές και την Κλιματική Κρίση: Αναλαμβάνουμε δράση …». Η ενότητα αυτή αφορούσε την “Κλιματική Κρίση και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση”.
Τη συγκεκριμένη επιμορφωτική δράση, συνολικής διάρκειας 16 ωρών, διοργανώνει η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε) με στόχο την ενημέρωση των εκπαιδευτικών σε θέματα φυσικών καταστροφών και Κλιματικής Κρίσης.
.