Στο πλαίσιο του εγκεκριμμένου για το Γυμνάσιο Μυγδονίας Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA122 «Εν τάξει και εν κινήσει – ένας Erasmus δημιουργικός σεισμός φέρνει την κίνηση της αλλαγής και εμπεδώνει την καινοτομία στην καθημερινή σχολική πράξη!» με κωδικό: 2023-1-EL01-KA122-SCH-000125123, δύο εκπαιδευτικοί μας βίωσαν μια σημαντική εμπειρία, παρακολουθώντας το επιμορφωτικό σεμινάριο «Classroom Management Solutions for Teachers: New Methodologies, Effective Motivation, Cooperation and Evaluation Strategies».
Η επιμόρφωση έλαβε χώρα στη Φλωρεντία της Ιταλίας και υλοποιήθηκε από τον οργανισμό Europass Teacher Academy από τις 19-24 Αυγούστου του 2024.
Οι καθηγητές που συμμετείχαν στην κινητικότητα αυτή ήταν ο κ. Καραγεωργίου Αστέριος και η κ. Βουδούρη Ελένη, και οι δύο φιλόλογοι του σχολείου μας.
.
Μέσα από ομαδοσυνεργατικές προσεγγίσεις οι καθηγητές μας ήρθαν σε επαφή με συναδέλφους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, γνώρισαν άλλα εκπαιδευτικά συστήματα και αντάλλαξαν γνώμες και πληροφορίες.
Στόχος του σεμιναρίου ήταν να προβάλει στους εκπαιδευτικούς στρατηγικές διαχείρισης για μια αποτελεσματική και σύγχρονη τάξη, ενθαρρύνοντας τη συμμετοχή των μαθητών στην ανακάλυψη της γνώσης, χρησιμοποιώντας καινοτόμα εργαλεία στην τάξη.
Οι καθηγητές μας μοιράστηκαν ιδέες και πρακτικές που βοηθούν τους εκπαιδευτικούς στο να περιορίζουν τις εντάσεις και προστριβές που μπορεί να διαταράσσουν το ήρεμο και εποικοδομητικό κλίμα μέσα στην τάξη. Μια τακτική που μπορεί να συμβάλει προς την κατεύθυνση αυτή είναι η “μη βίαιη επικοινωνία” με τον “ταραξία“. Καλό είναι να ξεκινάμε πάντα με μια περιγραφή της συμπεριφοράς του, επισημαίνοντας τα αρνητικά σημεία για την ευρυθμία της τάξης, να θυμίζουμε τις φυσικές συνέπειες αυτής της συμπεριφοράς, να καταλήγουμε με μια “αίτηση-παράκληση”, η οποία θα αφορά το καλό του συνόλου της τάξης. Επίσης, στη διαχείριση μιας αποτελεσματικής και σύγχρονης τάξης μπορεί να συμβάλει η ενθάρρυνση της συμμετοχής των μαθητών στην ανακάλυψη της γνώσης, χρησιμοποιώντας καινοτόμα εργαλεία στην τάξη, όπως το TED-ed το οποίο μπορεί να εξάψει την περιέργεια των μαθητών και να τους οδηγήσει σταδιακά στη γνώση. Αν καταφέρουμε να κάνουμε τον μαθητή να νιώσει ότι «παίζει», το αποτέλεσμα είναι καλύτερο!
Η εφαρμογή όλων των παραπάνω μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία στέρεων σχέσεων όλων των εμπλεκόμενων στην διαδικασία της μάθησης και να οδηγήσει σε μια τάξη που θα διακατέχεται από τις αρχές της ευρυθμίας, της ισορροπίας και του σεβασμού. Ο εμπλουτισμός της παιδαγωγικής διαδικασίας με νέες μεθόδους που εστιάζουν σε μια ολιστική προσέγγιση δίνει άλλη διάσταση στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη με ιδιαίτερα ενθαρρυντικά αποτελέσματα για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Η εμπειρία ήταν εξαιρετική!
.
Προτροπή και ευχή όλων μας, να συμμετέχουν σε τέτοιες δράσεις και να έχουν ανάλογες εμπειρίες όλο και περισσότεροι συνάδελφοι του σχολείου μας.
Μπορείτε να βρείτε φωτογραφίες και πληροφορίες με μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα του έργου μας https://erasmus-quake.com καθώς και στους λογαριασμούς κοινωνικών δικτύων της ομάδας Erasmus του σχολείου: facebook : A.Li.E.N.EroERASMUS & instagram : ero_erasmus_greece